torsdag 10 februari 2011

Duktig Iphone utvecklare i Danmark har tagit share on facebook till nya nivåer!




På http://spentonapps.com/ och på Itunes/App Store så kan du hitta Iphone appen som kan tala om för dig vad du har spenderat på olika appar på Itunes. Sen har dom också lagt till den ytterst vesentliga trendiga funktion som måste finnas med på varje app och hemsida: share on facebook (och twitter).


Varför då? För att folk ska bli imponerade på hur sparsam man är eller bara förskräckta - "kolla grabbar hur slösaktig jag är, coolt va" Det är kanske coolt i överklassen.. men dom är ju och andra sidan inte mainstream och om det är de riktar sig till är det ju hur som helst korkat att upphöja slöseri.. Har iaf svårt att se mellanläget: jag ska bevisa för alla att jag har en alldeles normal konsumtion av Iphoneappar - på facebook!

Det stående skämtet i min Interaktiondesign utbildning  "comes true in reality"- och sen så tycker jag att här skulle det passa med en "share on facebook, säger han och pekar på journal posten cancer tumör. DEt var t.ex. var det vanliga skämtet på vår grupp uppgift när vi utvecklade patient journals system till ett mega scoutlägret Jamboree som ska hållas i Sverige..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar