tisdag 23 mars 2010

Wateraid.se - 1 miljard människor saknar rent vatten och 2,5 miljarder sanitet!!

1 miljard människor saknar rent vatten och 2,5 miljarder sanitet! Klicka här och skänk alla dina pengar - för att förändra detta! Ok, du behöver inte skänka alla dina pengar, men du kan ju iaf skänka mer än en tanke åt det som dör av vatten-svält.. Du ser vi har inte ens ett riktigt ord för det här i Sverige.. ok, det heter nog; "dö av uttorkning".. Men ändå.. vi råkar inte ut för sånt.. vi glassar runt.. andra har en helt annan vardag.. Gör ngt åt saken.. Skänk en peng! Länka sen till det sen i din blogg, eller på "ansiktsbok/Facebook", man kan gå in och göra det från Wateraid.se..

Om ni tror att jag tjänar pengar på att skriva detta.. så tror ni nästan rätt för jag hade tänkt det först (och kika bara i sidkällan så ser ni ingen jox i länkens kod).. men detta får bli min gåva.. en gratis inlänkning.. kanske också jag sjänker en peng sen också.. Haha, tänk om det var just ett sådant här agerande de avsåg genom att välja att annonsera på internet.. att folk tänker oh, easy money.. nä, men det är en välgörenhet organisation.. jag ger dom gratis reklam, haha.. Lite långsökt, men man vet aldrig! Jag gjorde ju så iaf..

Länken:
www.webaid.se

Till eftertanke är organisationen att lita på(?):
Annonserings kampanjen (jag pratar om): https://www.double.net/acp/?page=programs.view;p=522;part=ads (måste bli double medlem för att kunna kika på)
Lite väl underligt kan tyckas att man får 70kr för att ngn ger en gåva.. det är ju troligt mer än vad den som ger gåvan kommer ge, om man bara ger en gång.. inte direkt ett 90 konto det inte.. Kanske finns det bättre borra efter vatten organisationer.. hur som helst är nog detta bättre än inget alls.. Meningen är väl att de ska få in långsiktiga givare och då kanske deras marknadsföring strategi funkar.. Om man får in många engångs givare så är det nog också många som tipsar på facebook.. och så får man in en del långtids givare iaf... Hur bra det kommer funka vet jag inte.. kanske, kanske inte..


_______________________________________________________

En organisation som jag däremot vet är bra på alla sätt och vis (och som nästan inte satsar alls på marknadsföring vad jag vet) är den kristna välgörenhets organisationen Merciships som har skepp som åker runt och erbjuder gratis sjukvård runt Afrikas kuster. Gå in på deras hemsida och läs mer:

Mercy Ships is a great charity organisation that gives free healthcare and surgical procedures alongside the coasts of Africa. Go to their site - become a partner! Or visit them when they come to your country in Africa, of You are in need of treatment! They say on the american site that under the news section: Mercy Ships has selected Sierra Leone as the site for the 2011 Field Service . If you are from Sierra Leone spread the news, and take heart some help is coming your way! 8)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar